Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 14.07.2020 alkaen

Toimitusehdot pähkinänkuoressa

Seuraavassa listassa on tärkeimmät nostot toimitusehdoista. Laajemmin voit tutustua ehtoihin alempana.

  • Tuotteet tilataan verkkokaupasta. Vaihtoehtoisesti tilauksen voi tehdä asiakaspalvelustamme sähköpostitse tai puhelimitse tai suoraan Lemussa (Masku) sijaitsevalta varastoltamme.
  • Tuote pyritään saamaan toimitukseen 1-2 päivän kuluessa, jos sitä on varastossa.
  • Asiakas maksaa toimituskulut palauttaessaan tuotteen.
  • Hyvitämme palautetun tuotteen asiakkaalle vain, jos se on myyntikuntoinen. Jos pakkaus on avattu, tuote ei ole myyntikuntoinen. 
  • Jos epäilet tuotteen olevan viallinen, ota yhteyttä maahantuojaan ja/tai asiakaspalveluumme.
  • Ennen palautuksen lähettämistä tulee ottaa yhteys asiakaspalveluun.

Yleistä

Diabeteskaupassa myynnissä olevien tuotteiden tarkoitus on tukea henkilön yleistä hyvinvointia. Noudata oman lääkärin antamia hoito-ohjeita. Jos olet epävarma tuotteen sopivuudesta sinulle, tarkista asia ensin omalta lääkäriltäsi. Tutustu ennen tuotteen käyttöönottoa tuoteselosteeseen sekä paketissa olevaan käyttöohjeeseen.

Antamasi tiedot säilytämme ehdottoman luottamuksellisina. Tietojasi ei luovuteta eteenpäin ilman suostumustasi.

Tilaaminen ja maksaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.diabeteskauppa.fi tai www.verenpainemittari.fi. Tilauksen voi myös tehdä puhelimitse tai sähköpostitse.

Kaikki verkkokaupan kautta tehdyt tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksutavat

Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit (POP), Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken, maksukortit sekä Collector-lasku. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.

Yrityksille ja julkisen sektorin laitoksille toimitetaan tuotteita myös laskulla. Tilauksessa tulee olla yrityksen Y-tunnus. Ilman Y-tunnusta tulleita tilauksia emme voi toimittaa. Maksu tulee suorittaa 14 vrk:n kuluessa. Pystymme myös toimittamaan verkkolaskun.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj:

Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 7181830

www.paytrail.com

Collector-lasku/Osamaksu

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä. Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä. Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5000 € ostoksiin.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bankin kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa oma.collector.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti. Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Täydelliset Collector-laskun/Osamaksun ehdot löydät seuraavista linkeistä:

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

 

Toimitus

Toimitusaika

Tuotteet pyritään lähettämään 1-2 arkipäivän aikana. Jos tavaraa ei ole tilapäisesti saatavilla tai tilaus viivästyy niin, ettemme pysty toimittamaan tilausta kahden viikon sisällä, on asiakkaalla mahdollisuus purkaa tilaus. Pyrimme ilmoittamaan asiakkaalle tilauksen viivästymisestä.

Toimitustavat

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle. Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia, Matkahuoltoa ja Schenkeriä. Voit valita eri toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon.

Ilmoitamme lähetyksen seurantatunnuksen asiakkaalle sähköpostitse, kun tilaus toimitetaan kuljetukseen. Asiakas saa ilmoituksen lähetyksen noudosta tekstiviestillä ja/tai sähköpostilla. Mikäli yhteystiedoissa on virhe, pyydämme asiakasta olemaan yhteydessä asiakaspalveluun.

  • Suurin osa tilauksistamme toimitetaan postipakettina. Tilauksen toimittaminen kirjelähetyksenä onnistuu vain, jos paketin enimmäispaino on 500 g ja enimmäispaksuus 30 mm. HUOM! Otathan huomioon mahdolliset olosuhteet tilatessasi tuotteita postilaatikkoon. Esimerkiksi mittaliuskoja ei ole hyvä tilata postilaatikkoon, jos ne jäävät pitkäksi aikaa ulos kovaan pakkaseen tai auringonpaisteeseen.
  • Postipaketin voit itse noutaa Postin noutopisteestä, kun sinulle parhaiten sopii.
  • Postin Express-paketti toimitetaan arkipäivisin kotiin tai töihin kello 16 mennessä.  Mikäli postinkantaja ei tavoita vastaanottajaa (lukittu alaovi, vastaanottaja ei ole kotona) ohjautuu paketti noudettavaksi lähimpään postin noutopisteeseen. Expree-pakettiin on mahdollista tilata lisäpalvelulla soitto ennen jakelua.
  • Kotipaketti toimitetaan vastaanottajalle sovitusti arkipäivisin alueesta riippuen klo 9-21.
  • Matkahuollon Lähellä-paketin voit noutaa Matkahuollon noutopisteestä.*
  • Matkahuollon bussipaketin voit noutaa Matkahuollon toimipaikoista.*
  • Matkahuollon Jakopaketti kuljetetaan vastaanottajalle asti.
  • Schenker-noutopistepaketin voit noutaa Schenkerin noutopisteistä.
  • Nouto varastolta: Yritystie 1 21230 LEMU. Kun tuote on noudettavissa, saat siitä ilmoituksen sähköpostiin.
  • *HUOM! Matkahuolto luovuttaa paketin kuljetusasiakirjaan merkitylle vastaanottajalle tai hänen valtuuttamalleen edustajalle kuittausta vastaan. Luovutettaessa tarkastetaan vastaanottajan henkilöllisyys ja mahdollinen valtakirja.

Postin toimitustavat: https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/vastaanota/lahetysten-vastaanottaminen.html

Matkahuollon toimitustavat: http://www.matkahuolto.fi/fi/pakettipalvelut_yksityisille

Schenkerin toimitustavat: noutopistepaketti.fi/Home/About

Toimituskulut

  • Toimitus kirjeenä tai Postin noutopisteet: 6,50 €
  • Postin Express-paketti työpaikalle tai kotiin: 9,90 €
  • Postin Express-paketti työpaikalle tai kotiin lisäpalvelulla soitto ennen jakelua: 12,90 €
  • Postin kotiinkuljetus sovittuna ajankohtana: 12,90 €
  • Matkahuollon Lähellä-paketti: 5,50 €
  • Matkahuollon bussipaketti: 6,70 €
  • Matkahuollon jakopaketti työpaikalle: 9,90 €
  • Schenkerin noutopistepaketti: 5,95 €
  • Nouto varastolta 0 €

Maksamme kaikki toimituskulut yli 300 euron tilauksista. Matkahuollon noutopistepaketin saa veloituksetta yli 99 euron tilauksesta.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

Tilauksen seuranta

Seuraa sähköpostia tasaisin väliajoin (kerran viikossa), kunnes olet saanut tilauksen. Tilauksia koskevissa asioissa otamme ensisijaisesti yhteyttä sähköpostitse. Mikäli et ole saanut tilausta runsaan kahden viikon sisällä, ilmoita siitä asiakaspalveluun joko sähköpostitse tai puhelimitse.

Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset

Valitettavasti kuljetusyhtiöt eivät huolellisesta pakkaamisesta huolimatta onnistu aina kuljettamaan paketteja ehjinä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus postikonttoriisi. Ota myös yhteys kauppiaaseen, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta.

Tuotteen palautus

Palautusehdot

Kaikista palautuksista on aina sovittava asiakaspalvelun kanssa etukäteen. Palautuksesta on tehtävä ilmoitus 14 vrk:n kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tilaus tulee palauttaa 14 vrk:n kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Avatuilla verensokerimittareilla, mittaliuskoilla, lanseteilla, kynäneuloilla, ruiskuilla, Migra-Cap migreeninhoitopäähineellä, tyynyillä sekä alusvaatteilla ei ole palautusoikeutta.

Tuotteen palautus on maksullinen. Asiakaspalautuksissa käytetään Diabeteskaupan rahtisopimusta, jolloin veloitamme palautuksesta hinnaston mukaisen toimituskulun. Asiakas saa sähköpostitse lisäohjeita palautusta varten. Asiakkaan käyttäessä ohjeista poikkeavia toimitustapoja tuotetta palauttaessaan (esimerkiksi pikatoimitus), vastaa asiakas näistä kuluista täysimääräisesti itse.

Veloitamme hinnaston mukaisen toimitusmaksun noutamattomasta lähetyksestä, joka palautuu meille takaisin. Asiakas vastaa tilaukseen liitettyjen yhteystietojen oikeellisuudesta.

 

Viallinen tuote

Jos tuotteessa ilmenee vika, tutustu aina tuotteen ohjekirjaan saadaksesi lisää tietoa mahdollisesta viasta ja tee tarvittavat korjaukset. Mikäli vikaa ei saada korjattua ohjekirjan ohjeita noudattamalla, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Voit olla yhteydessä myös suoraan maahantuojaan. Usein ohjekirjassa on maahantuojan puhelinnumero. Mikäli reklamoitu tuote toimii normaalisti tai virhe on syntynyt käyttövirheestä, veloitamme asiakkaalta tuotteen lähetyksestä aiheutuneet postikulut sekä tarvittaessa vian selvittämiseen tarvittavat tarvikkeet, esimerkiksi verensokerimittareissa käytettävät mittaliuskat ja kontrolliliuokset.

Yhteystiedot

Kaikissa tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät seuraavasti: